ایران، مبارزه با تروریسم را در عمل نشان داده است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 121
نویسنده : علی

 وی یاداور شد: امروز قلب کشورهای اروپایی نیز در معرض حرکت های تروریستی است.

سردار دهقان تصریح کرد: روزی جمهوری اسلامی می گفت از بسیج این نیروهای تروریستی شادی نکنید و از تشویق و ترویج آنان دست بردارید که به سوی خود شما نشانه خواهند رفت و امروز این واقعیت را خود آنها لمس می کنند.

وی افزود: با این وجود، سلطه جویان به دلیل کینه مایل به اذعان این موضوع نیستند که آنچه از حضور این تروریست ها حاصل شده، دست ساخت خود آنهاست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، اگر دنبال امنیت هستند باید با عزم و اراده علیه جریان های تکفیری تروریستی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: نیاز به عزم و اجماع و اراده جهانی برای مقابله با جریان های ترویستی است و جمهوری اسلامی ایران، این مهم را در عمل انجام داده است.

وزیر دفاع اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی، بهره مند از ایمان و عناصری هستند که آنها را مقتدر و در چشم جهانیان عزیز می سازد.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح آماده اند در راه خدا، جان خویش را فدا کنند و در این مسیر، آنچه برای آنها مهم است، حفظ کرامت انسانی و دفاع از انسان هایی است که در معرض جنگ قرار دارند.

او خاطرنشان کرد : این نیروی ایمانی، قدرتی را در نیروهای مسلح بوجود می آورد که آنها را شکست ناپذیر می کند .

سردار دهقان متذکر شد: تجلی این نیروهای ایمانی و اتصال به نیروی لایزال الهی و توکل به خداوند متعال، عامل موفقیت ما در هر نبردی است.

وی افزود: عامل دیگر موفقیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بهره مندی از دانش و مهارت هایی است که آنها را از سایرین متمایز می کند.

وزیر دفاع اظهار کرد : تلاش فرماندهان مراکز آموزشی و مدیران ما در همه سطوح به تبعیت از فرامین فرمانده معظم کل قوا ، بهره مند سازی نیروها از دانش و تخصص و بهترین فضاها و بالاترین سطوح در عرصه دفاع و درگیری در مقابل صفوف متخاصم و نهراسیدن است.

سردار دهقان تاکید کرد: نیروهای مسلح ما امروز در سایه فرماندهی فقیه جامع الشرایط ، دوراندیش و با درک عمیق و تحلیل از شرایط جهانی، به عنوان مجموعه مقتدر اثرگذار که قادر است در هر شرایطی از منافع و امنیت ما دفاع کند، حضور دارند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: صرف حضور نیروهای مسلح ایران، امیدآفرین و تضمین کننده امنیت و ثبات است و آنچه برای ما اهمیت دارد، به کارگیری استعدادها و توانمندی ها و تجهیز نیروها به ابزار و سامانه هایی است که آنان را برای دفاع تقویت می کند.

سردار دهقان افزود: سلطه گران تصور کردند در سایه تحریم، می توانند ملت و نیروهای مسلح ما را از دسترسی به ابزار و فناوری های روز دنیا محروم کنند، ولی متخصصان ما این شرایط را تبدیل به فرصت کردند و موجب شد ابزار و تجهیزات مورد نیاز خود را تولید و استفاده کنند.

وزیر دفاع اظهار کرد: اکنون ما در همه عرصه ها بهره مند از تجهیزات و فناوری های روز هستیم که ما را در عرصه درگیری در موقعیت برتر قرار می دهد.

سردار دهقان متذکر شد: ما رصد می کنیم، پیش بینی و آینده نگری می کنیم و با توجه به افق های زمانی و در بازه کوتاه، نیاز خود را در سطح امکانات و شرایط جهانی برطرف می سازیم.

وی تاکید کرد: برغم موانع، قادر به تولید و به کارگیری تجهیزات و سامانه های مورد نیاز خود هستیم و ساخت شناورهایی همچون دماوند و موج، ترجمان توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و با خود این پیام را دارد که آنچه اراده کنیم، می توانیم به کار بگیریم و دیگران نمی توانند ما را با تحریم و تهدید باز بدارند.

وزیر دفاع متذکر شد: کشورهای منطقه خود قادر به تامین امنیت هستند و نیاز به حضور بیگانگان ندارند و اگر آنها خیرخواه مردم منطقه هستند، با یک اقدام شجاعانه و عقلانی، منطقه را تخلیه کنند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دولت و ملت به معنای کاملا مستقل در جهت تامین تجهیزات و تداوم امنیت پایدار و اقتدار در هر شرایطی، منافع خود را تامین می کند و نیاز به درس دیگران ندارد و در عزم و اراده کشورمان، خللی بوجود نخواهد آمد.

وی افزود: از خداوند می خواهیم به نیروهای مسلح ما این توفیق را عنایت کند که با بسیج امکانات مادی و معنوی تحت زعامت فرمانده معظم کل قوا، پله های ترقی را طی کند و این توفیق را داشته باشند در جهت تقویت خود در ابعاد تجهیزاتی، تخصصی، سازمانی و تامین امنیت کشور موفق باشند.

وزیر دفاع در خصوص شناور گیلان 2000 اظهار کرد: این دستاورد ملی با بهره مندی از دانش و توان علمی و فنی داخلی و همت و تلاش جهادی مدیران و متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست آمده است.

سردار دهقان ضریب اتوماسیون بالای این شناور، قابلیت اعتماد بالا، استفاده از سامانه های کنترل و مونیتورینگ پیشرفته، امکانات رفاهی مناسب به منظور امکان ماندگاری و کمک رسانی تعمیراتی به شناورهای نیازمند در دریا به مدت یک ماه بدون نیاز به پشتیبانی از ساحل را از ویژگی های این شناور ذکر کرد.

وزیر دفاع افزود: ایجاد یک زیرساخت تعمیرات و نگهداری متحرک به منظور مهار سوانح دریایی و جلوگیری از غرق شدن شناورها و آسیب دیدگی آنها ، جلوگیری از آلودگی محیط زیست دریایی و ایجاد بستر همکاری در پروژه های نفت و گاز و تحقیقات و همچنین پشتیبانی از ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر از اهداف ساخت و بهره برداری این شناور است.

سردار دهقان تصریح کرد: داک شناور دو هزار تنی گیلان با سایر محصولات مشابه کشورهای مختلف برابری کرده و با توجه به ضریب ایمنی بالای طراحی و استحکام سازه ای، توانمندی حمل و بالابری شناورها تا دو هزار تُن را داراست.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد : این پروژه کاملا بومی بوده و طراحی و ساخت سازه، سامانه های تاسیساتی، دکوراسیون و جرثقیل پمپ های این شناور کاملا داخلی است.

شایان ذکر است حوض شناور تعمیراتی گیلان 2000 برای به آب اندازی و از آب گیری شناورهای دو هزار تُنی ساخته شده و 110 متر طول ، 20 متر و 11 متر ارتفاع دارد.

این نخستین شناور ساخته شده از این نوع با این ظرفیت در صنایع شهید تمجیدی است.

پیش از این در صنایع دریایی شهید تمجیدی، ناوشکن دماوند و چند ناو کلاس پیکان مانند جوشن ساخته و به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه چهارم نیروی دریایی در بندرانزلی تحویل داده شده است.



:: برچسب‌ها: آجا، دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: